Wednesday, March 07, 2007

Gedachten van Loesje

Gedachten & Geluiden:



1
Mama “Loesje, niet treuzelen he, anders kom je weer te laat!”

Loesje: “Daaag Mam!”

Nu moet ik snel zijn, anders zijn ze straks weg..
Die armband van mama zullen ze vast heel mooi vinden!
Mama draagt hem toch nooit..
Versnelde voetstappen

2
In dit vogelhuisje hadden jullie voor mij toverzaadjes neergelegd.
Zijn jullie nu misschien vergeten?, de mijne zijn al bijna op!
Misschien heeft die stomme Rick ze weer gepikt...

3 aanloop ren en bokkensprong over het paaltje heen
In deze heg lag hadden jullie gister het gouden haarelastiekje voor me neergelegd!
Maar mama heeft het weggegooid, ze zei dat het vies was..
Ik zei nog dat jullie heel schoon waren, maar dat maakte niets uit..


4
Zal ik muziek voor jullie maken?
Stukje rennen over gras,tak breken, met tak tegen voorbijgaande lantaarnpalen slaan & tegen hek om tuin stampen op putdeksel

5
Hier wilde Rick jullie in het water gooien, maar goed dat ik de toverspreuk nog wist!..

6 stamp op putdeksel
Hier ga ik het armbandje voor jullie begraven!
Vlak naast de molshoop, waar jullie die mooie steen voor me hadden neergelegd.. loopt over gras en hoort graafgeluiden

Rick: “Pfff, Wat ben je daar aan het doen?”
Schrikzucht ohnee daar is Rick!
“Niks”
Rick:”Ik zag het wel hoor,je bent ze zeker weer een cadeautje aan het begraven”…
Wat was dat eigenlijk?
Loes “Iets wat jij niet mag weten, het is niet voor jou”
Rick “Ik ga het toch na school opgraven, en dan is het lekker van mij! haha” Rick loopt weg
Loes: “Maakt toch niet uit, dan hebben ze het allang weggehaald hoor!

7
Links, rechts, links kom maar we kunnen oversteken.

8
In deze boom ga ik ons huis maken, niemand kan erin alleen ik en jullie.En hoeven we nooit onze kamer op te ruimen!
Dat is ons geheim, Rick mag dat niet weten.
schuurt met stok tegen de lange muur ondertussen neuriën van liedje
9
Deze bloempotten kunnen we als soeppannen gebruiken!
Moeten we ons natuurlijk wel eerst onzichtbaar maken, ander ziet de moeder van Lotte het straks.
Die is toch niet lief, en ze heeft een dikke kont!
Schuurgeluiden van zware bloempotten op tegels
voordeur gaat open: Schrikzucht, rennen! (wegrennen)

10
Ah ooohw, iedereen is al binnen.
Misschien mag ik niet meer meedoen van juf Anne..
Als ze het maar niet tegen mama zegt.

11
Ok, kom maar snel in mijn zak, maar dan moeten jullie wel heel stil zijn he?
Juf Anne geloofd het toch niet, maar dat komt omdat ik alleen het toverzaad heb!..
rits sluiting van haar zak dicht

0 Comments:

Post a Comment

<< Home